KATTOKUMPPANIT: Sisältömarkkinointikampanja LVS:ssa toi erinomaiset tulokset paikalliseen myyntiin

Kattokumppanien Elia Kinnunen (vas.) ja Samuli Väyrynen olivat tyytyväisiä sisältömarkkinoinnin tehoon.

Kattokumppanit on kattojen huolto- ja maalauspalveluja tarjoava yritys, joka mainosti sisältömarkkinointijutulla ja bannerilla Lempäälän-Vesilahden Sanomissa ja Akaan Seudussa heinäkuussa 2020. Molemmat paikallislehdet kuuluvat Pirmediat-konserniin.

– Olimme tehneet muutaman kohteen Viialassa, Ruusutarhankadulla, kun lehdestä otettiin meihin yhteyttä, kertoo yrittäjä ja myyntijohtaja Elia Kinnunen.

– Lehdessä oli huomattu, että kierrämme lähialueilla myymässä palveluitamme ja kiinnostuttu siitä mitä teemme ja miten toimimme. Emme olleet koskaan aikaisemmin Kattokumppaneilla käyttäneet lehtimainontaa, joten sovimme uteliaisuudesta tapaamisen ja tietenkin koronaturvallisesti ulos.

Kattokumppanit on varsin uusi, vuonna 2016 perustettu yritys. Vaikka itse yritys on nuori, työntekijät ovat kattohuolloissa konkareita. Yrityksen myynti pohjautuu asiakaskontakteihin, asuinalueita kiertäviin myyjiin.

– Luukuttaminen, eli ovelta ovelle myyminen on haastava laji. Luottamus myyjän ja asiakkaan välillä on kaiken a ja o. Toimimme siten, että meiltä ei ole pakko ostaa palveluita, mutta haluamme olla asiakkaillemme avuksi. Keskustelemme ja pohdimme asiakkaan kattojen tilaa ja mietimme tulevaisuudenkin kannalta erilaisia toimivia ratkaisuja. Moni yllättyy siitä, että kattojen huollolla on pitkäaikaisia vaikutuksia. Aina ei tarvitse vaihtaa koko kattoa vaan pesu, hyvä huolto ja oikealla ajalla tehdyt tarvittavat korjaukset ja maalaus pidentävät katon käyttöikää, Kinnunen pohtii.

Kattokumppanit tekee toki myös uusia peltikattoja huoltojen lisäksi. Kaikkia vanhoja, liian huonoksi menneitä kattoja ei saa enää pelkällä huollolla kuntoon, joten uudet peltikatot työllistävät yritystä suurimman osan syys- ja talviajasta.

– Lehden mainosmyyjä laittoi meidät miettimään, kannattaisiko myyjiemme liikkumisesta alueella kertoa etukäteen lehdessä. Olimme tehneet jo muutaman kohteen Viialassa, joten päätimme kertoa mainoksessa myös niistä. Päädyimme toimittajan kirjoittamaan sisältömarkkinointijuttuun saadaksemme varmemmin viestimme perille. Ja hyvin se toimi. Tämä oli viimeisen seitsemän vuoden ajalta eri yrityksissä toimiessani paras mainoskampanja ikinä. Mainos poiki välittömästi lisää kohteita lähialueille ja puhelin soi yhä, Kinnunen hymyilee vielä elokuun lopullakin.

Lempäälän-Vesilahden Sanomissa sisältömarkkinointi toteutettiin seuraavasti. Toimittaja valokuvasi yhden kohteen ennen- ja jälkeen-kuvat sekä kuvasi ja haastatteli yrittäjän. Tuottaja teki nettijulkaisua varten kohdekartan, missä näkyivät Kattokumppanien valmiit kohteet halutulla, tiiviillä alueella.

Valmis mainosjuttu julkaistiin sekä printtilehdessä että viikon ajan myös lvs.fi ja akaanseutu.fi sivustoilla. Valmis sisältömarkkinointijuttu löytyy tästä linkistä. Lisäksi Kattokumppanien nettibanneri näkyi viikon ajan 10.000 kertaa kummankin lehden sivustolla ja ohjasi klikkaajat Kattokumppanien sivustolle.

– Parasta tässä kampanjassa oli ehdottomasti se, että myyjämme saivat työhönsä uutta intoa. He kokivat, että töissä on kivaa. Itse koen, että tämä oli meille hyvää mainontaa sillä nyt asiakkaat tunnistavat meidät ja ovat vastaanottavaisempia. Tulemme varmasti jatkossakin käyttämään sisältömarkkinointia, lämpimät terveiset vaan jutun toimittajalle. Olemme tyytyväisiä tapaan millä meistä kirjoitettiin, kaikki meni niin kuin piti. Luottamuksessa tärkeintä on se, että teot puhuvat puolestaan ja uskon että meillä on Akaassa ja Lempäälässä monta erittäin tyytyväistä asiakasta. Kiitos teille, että olemme saaneet tehdä tätä työtä kattojen parissa, Elia Kinnunen kiittää.

Kiinnostuitko markkinoinnista Lempäälän-Vesilahden Sanomissa? Ota yhteyttä.

Scroll to Top