Referenssejä
YHTEISTYÖKUMPPANEITAMME
REFERENSSEJÄ
GreenHeatin tyytyväisiä asiakkaita esiin nostanut sisältömarkkinointi kasvatti porakaivoyrityksen myyntiä. Maakunta tuntee hyvin brändin Pirkanmaan Porakaivo Oy – GreenHeat. Perheyrityksellä on takanaan jo runsaan neljännesvuosisadan mittainen taival. Pirmedioiden paikallismediat ovat tehneet tuloksellista yhteistyötä erilaisista kaivoistaan tunnetun firman kanssa. Pirkanmaan Porakaivo Oy – GreenHeatilla on hyvät kokemukset Pirkanmaan parhaat -paketista. Tämä mainio kokonaisuus muodostuu sisältömarkkinoinnista sekä lehti-, verkko- ja radiomainoksista, jotka toteutetaan parahiksi ennen sesonkikausia. Maakunnan Matin kirjoittamissa ja valokuvaamissa sisältömarkkinointijutuissa pääosassa ovat Pirkanmaan Porakaivo Oy – GreenHeatin tyytyväiset asiakkaat, jotka kertovat, miten yrityksen palvelu toimii ja miten vaivattomasti ja laadukkaasti vesihuolet katoavat kuin tuhka tuuleen. Asiakkaat vannovat yhteen ääneen valitsemansa palvelun ja kaivotuotteen upeutta. SUN Radio välittää radiomainokset laajalle kuulijakunnalle Pirkanmaalle ja ympäristöön. Radiomainoskin valmistuu Pirmedioiden omana palveluna käsikirjoituksesta valmiiksi kokonaisuudeksi. Paikallislehdet Akaan Seutu, Lempäälän-Vesilahden Sanomat, Oriveden Sanomat, Sydän-Hämeen Lehti ja Ylöjärven Uutiset vievät takuuvarmasti viestit perille. Tasokkaasti toimitetuilla paikallislehdillä on sitoutunut lukijakunta, joka seuraa mainoksia niin perinteisesti paperilehdestä kuin modernisti digikanavista. Yhteistyökokemuksistaan, palautteistaan ja lopputuloksistaan kertoo mieluusti tarkemmin: Elovainion liikekeskuksessa palveleva Ruokakeidas tekee Pirmedioiden kanssa pitkäjänteistä markkinointia suunnitelmallisten vuosisopimusten avulla. Päivittäistavarakaupan ylöjärveläiset konkarit Pirtinahot ovat tehneet vuosikaudet yhteistyötä Pirmedioiden kanssa. Heidän kulloisenkin ruokakauppansa kristallisoituneena kuningasajatuksena on ollut pitää toimialansa ilmaherruutta käsissään. Kauppiaspariskunta Terttu ja Jaakko Pirtinaho ovat olleet pitkän uransa aikana asiakkaina niin Lempäälän-Vesilahden Sanomissa kuin Ylöjärven Uutisissakin. He ovat tehneet kauppaa muun muassa Kuljussa, Nokialla sekä Ylöjärvellä. Viimeisenä rutistuksena oli Kauppakeskus Elo ja sen yhteyteen K-Citymarket Ylöjärven vakiinnuttaminen. Nyt Ville ja Pekka Pirtinaho pyörittävät pian kolmevuotiasta Ruokakeidasta, joka tuo uniikin piristyksen pirkanmaalaiseen kauppaan. Ruokakauppa ja Outlet-Tori palvelevat asiakkaita uutukaisessa Elovainion liikekeskuksessa. Yhteistyö Pirmedioiden kanssa rakentuu pitkäaikaiselle ja kestävälle yhteistyölle. Mainonnan toteutus on erittäin suunniteltua, ja pontimena on, että esimerkiksi sanomalehtimainokset ovat elintarvikevuosikellon mukaisesti kulloisenkin ajankohdan näköisiä. Kaikki mainos- ja markkinointitarpeet hoituvat kätevästi ja luotettavasti yhden yhteyshenkilön kanssa, ja mediamixissa syntyvät perinteisen lehtimainonnan lisäksi verkkomaailman bannerit ja SUN Radion mainokset. Ylöjärven Uutisten tuottaja Helena Mäkinen antaa merkittävän panoksen Ruokakeitaan näkyvyyden hyväksi taitavana valokuvaajana ja tarkkasilmäisenä visualistina. Maakunnan Matti on mukana tapahtumaideoinnissa sekä kampanjoiden suunnittelussa. Pirtinahojen mielestä merkityksellisintä on, että kaikista sovituista asioista pidetään kiinni. Asiat hoidetaan luottamuksellisesti ja suurella pieteetillä, ja yhteistyötä tehdään koko ajan avoimessa ja rakentavassa hengessä. Yhteistyökokemuksistaan, palautteistaan ja lopputuloksistaan kertovat mieluusti tarkemmin: Ylöjärven kaupunki on saanut ilmeikkäät kasvot markkinoimalla Pirmedioiden eri kanavissa. Yhtenä esimerkkinä on 2 kertaa vuodessa ilmestyvä Ylöjärvi-lehti. Vetovoimaisena asumisen ja yrittämisen kasvukaupunkina tunnettu Ylöjärvi on tehnyt vuosikymmenet tiivistä mainostamisen ja tiedottamisen yhteistyötä Pirmedioiden kanssa. Pirmedioiden mediakonserniin kuuluva paikallislehti Ylöjärven Uutiset on toteuttanut kaupungille jo 15 vuoden ajan sen tiedotuslehdet. Ylöjärvi-lehti tehdään kevät- ja syyskaudella, ja se jaetaan suurjakeluna laajan kaupungin alueella. 12-sivuiset julkaisut toimitetaan ja taitetaan sekä saatetaan valmiiseen painokuntoon paikallislehden eri ammattilaisten toimesta. Tuottaja Helena Mäkinen on rakentanut visuaalisen ilmeen Ylöjärvi-lehdelle. Ylöjärven Uutiset ja maakuntakoordinaattori Matti Pulkkinen tekee kuva- ja tekstiaineistoja kaupungin erilaisiin imago- ja markkinointimateriaaleihin. Suunnitelmallisen markkinoinnin myötä noin 33 000 asukkaan elinvoimainen, vireä, kasvava ja kehittyvä Tampereen kehyskunta saa ilmeikkäät kasvot. Yhteistyökokemuksistaan, palautteistaan ja lopputuloksistaan kertoo mielellään tarkemmin: Pinsiöläinen Urkin Piilopirtti käyttää Pirmedioiden markkinointipalveluja hyvin kattavasti, mikä on lisännyt taidehotellin järjestämien tapahtumien tunnettuutta. Yrittäjä Jyrki Sasi käyttää Pirmedioiden markkinointipalveluja hyvin kattavasti. Pinsiöläisen taidehotellin isäntä ja omistaja järjestää kalenterivuoden aikana paljon kiinnostavia tapahtumia taidenäyttelyistä rosvopaisti- ja saunailtoihin sekä korkeatasoisista konserteista yritystapahtumiin. Urkin Piilopirtti on suorastaan käsite uniikin taiteensa ansiosta suomalaisessa hotellitarjonnassa. Pirmedioiden Maakuntakoordinaattori Matti Pulkkinen on ollut Urkin Piilopirtin markkinointikumppanina jo vuosien ajan. Maakunann Matti ja Jyrki Sasi ovat luoneet toimintakonseptin, jonka voimavarana on tiivis ja avoin vuoropuhelu. Asiat puidaan kiireestä kantapäähän luottamuksellisessa ja rakentavassa vuoropuhelussa. Pirmediat ja Matti Pulkkinen tekevät Piilopirtille etupainotteisesti tarkan markkinointisuunnitelman, ja lehti-, verkko- ja radiomainosten sisältö hiotaan viimeistä sanaa ja kuvaa myöten. Urkin Pirtin hyödyntämään palvelukokonaisuuteen kuuluu myös mediatiedotteinen kirjoittaminen – tarjoaahan talo valtakunnan medialle kiinnostavia aiheita lukuisten merkittävien taidehankintojensa johdosta. Yhteistyökokemuksistaan, palautteistaan ja lopputuloksistaan kertoo mielellään lisää: Tampereella, Lempäälässä ja Ylöjärvellä palveleva Kenan Turkkilainen Parturi aloitti yhteistyönsä Pirmedioiden kanssa heti yrityksen ensimetreillä. Pirmediat on hyvä yhteistyökumppani myös aivan aloitteleville yrityksille, kuten Kenanin kokemukset osoittavat. Kenan ja Esin Uluöz ovat aidon turkkilaisen parturikulttuurin uranuurtajat Tampereen kaupunkiseudulla. Pariskunta avasi Tampereen ensimmäisen Turkkilaisen Parturin jo vuosikymmen sitten Mustanlahdenkadulla. Liike on tällä hetkellä Kenanin veljen Huseyin Uluözin ja Kenanin pitkäaikaisen parturiammattilaisen Fadilin omistuksessa. Kenan ja Esin Uluöz puolestaan ovat avanneet uuden parturiliikkeen Ylöjärvelle. He ovat toimineet siellä runsaan vuoden, ja työntekijöiden määrä on kasvanut neljään kovaan ammattilaiseen. Pirmediat on ollut Uluözien yhteistyökumppanina heti yrittäjäuran alkumetreiltä lähtien. Uluözit kertovat, että heidän osaavaan käsityöhön perustuva parturi-kampaamotoimintansa on muodostunut aidoksi, arvostetuksi brändiksi Pirmedioiden Matti Pulkkisen eli Maakunnan Matin ideoiman, suunnitteleman ja toteuttaman markkinoinnin avulla. Myöskään visuaalisuutta ei ole unohdettu, sillä tuottaja Helena Mäkinen on luonut parturi-kampaamolle puhuttelevan lookin Matti Pulkkisen tekstien ja valokuvien turvin. Turkkilainen Parturi Kenan1 ja Turkkilainen Parturi Kenan2 ovat juurtuneet pirkanmaalaiseen maaperään, ja ne nauttivat suurta yleisön arvostusta. Parturi-kampaamoliikkeet palvelevat Tampereella, Ylöjärvellä ja Lempäälässä. Yhteistyökokemuksistaan, palautteistaan ja lopputuloksistaan kertovat mielellään enemmän: Ylöjärven Yrityspalvelu Oy ja Ylöjärven kaupunki esittäytyvät Tampereen kaupunkiseudulle kerran vuodessa ilmestyvän Elovainion Uutisten voimin. Pirmedioiden toteuttama erikoisjulkaisu on saanut kiitosta myös valtakunnalisesti. Elinkeinoyhtiö Ylöjärven Yrityspalvelu Oy ja sen omistaja Ylöjärven kaupunki esittäytyvät koko laajalle Tampereen kaupunkiseudulle kerran vuodessa omalla tuhdilla Elovainion Uutiset -julkaisullaan, joka on jo suorastaan käsite. Erikoislehden sisältö rakentuu voimakkaalla kehitys- ja kasvu-uralla olevan Ylöjärven isoista uutisista – yritystonttikaupoista, innovatiivisista ja uniikeista investoinneista, kiinnostavista tekijöistä eli onnistujista. Valtakunnallisesti noteerattu ylöjärveläinen yrittäjämyönteisyys saa Elovainion Uutisten myötä tunnistettavat kasvot. Matti Pulkkinen eli Maakunnan Matti toimii Elovainion Uutisten tuottajana. Ylöjärven Yrityspalvelu Oy:n toimitusjohtaja Timo Isolähteenmäki ja Ylöjärven kaupunginjohtaja Jarkko Sorvanto antavat lehteen kuumat ja ajankohtaiset aiheet, joista toimitetaan suurta yleisöä kiinnostavat sisällöt. Elovainion Uutiset ilmestyy massiivisena noin 147 000 lehden painoksena. Lehti jaetaan Ylöjärven lisäksi Nokialla, Pirkkalassa, Lempäälässä, Kangasalla ja Tampereella. Ylöjärveläiset yritykset ovat kattavasti mukana aviisissa tuotteitaan, palvelujaan ja tapahtumiaan mainostaen. Elovainion Uutisten myötä elinkeinoyhtiö ja omistajakaupunki rynnistävät Tampereen kaupunkiseutulaisten silmien eteen. Yhteistyökokemuksistaan, palautteistaan ja lopputuloksistaan kertovat mieluusti enemmän: Pirmedioihin kuuluvalla Ylöjärven Uutisilla ja Ylöjärven Seurakunnalla on pitkä yhteinen historia. Arjen kattavan yhteistyön lisäksi paikallislehti toteuttaa ja julkaisee kaksi kertaa vuodessa seurakunnan oman Kirkko näkyy -tiedotuslehden. Ylöjärven seurakunnalle on tärkeää, että sen sanoma ja viestit tavoittavat mahdollisimman kattavasti noin 24 000 seurakunnan jäsentä sekä myös kaikki muut paikkakuntalaiset. Paikallislehdellä ja seurakunnalla on pitkä yhteinen taival takanaan, ja ne ovat saumattomassa yhteistyössä. Ylöjärven seurakunta käyttää viikoittain Ylöjärven Uutisia mainosvälineenään, ja kirkollisille ilmoituksille on pyhitetty oma sivunsa paperilehden alkupäässä. Seurakunta tiedottaa asioistaan ja tapahtumistaan perinteisesti kattavasti, ja se on valjastanut käyttöönsä myös modernit kanavat. Kirkko näkyy -on Ylöjärven seurakunnan oma tiedotuslehti, joka ilmestyy 12-sivuisena aviisina kaksi kertaa vuodessa. Kesällä tehdään 4- tai 8-sivuinen aviisi koskien suven seurakunnallista antia. Ylöjärven Uutiset on ollut pian pari vuosikymmentä seurakunnan hovivalmistajana Kirkko näkyy -lehdessä. Paikallisaviisin tekijät tuntevat asiakkaansa arvot ja vaatimukset, joten sisällöt syntyvät hyvässä luottamuksen ja osaamisen ilmapiirissä. Traditio kantaa ja on kummankin osapuolen voimavarana. Yhteistyökokemuksistaan, palautteistaan ja lopputuloksistaan kertoo mielellään lisää: Nylander ja Pieni Soramonttu ovat jo vuosien ajan luottaneet maa-aineskauppansa käynnistämisessä etusivun mainokseen. Nylander (eli Tampereen Autoilutyö Oy) ja Karin Pieni Soramonttu Oy käynnistävät toden teolla maa-aineskauppansa keväällä, kun maat vapautuvat lumesta ja ihmiset aktivoituvat piha- ja puutarha-askareisiinsa. Yrittäjät Ari Nylander ja Kari Lahti muistuttavat olemassaolostaan, palveluistaan ja tuotteistaan Ylöjärven Uutisten koko etusivun ilmoituksella, jonka he kokevat tehokkaaksi mainosvälineeksi. Nylander ja Lahti hyödyntävät paikallislehden vertaansa vailla olevan kovan lukuarvon, sillä mainos välittää potentiaalisille asiakkaille tarvittavat tiedot aukioloajoista, saatavilla olevista maa-ainesvaihtoehdoista sekä palveluista. Niin isompia kuormia välittävä Nylander kuin pienempiä satseja myyvä Lahti ovat hyvän palvelun huippuammattilaisia. He arvostavat markkinointiratkaisuja, jotka ovat sataprosenttisesti heidän näköisiään ja oloisiaan. Huhti- tai toukokuisen lehden etusivu synnyttää terveen kiireen ja kysynnän. Nylander ja Lahti käyttävät vakiintuneesti Maakunnan Matin ideointi- ja suunnitteluapua sekä Ylöjärven Uutisten omaa ilmoitusvalmistusta. Yhteistyökokemuksistaan, palautteistaan ja lopputuloksistaan kertovat mieluusti lisää: Ylöjärven lukion yrittäjyyslinja on saanut houkuttelevat kasvot Pirmedioiden imago-, brändi- ja sisältömarkkinoinnin myötä. Ylöjärven lukiolla ja helsinkiläisellä Lauttasaaren lukiolla on Opetus- ja kulttuuriministeriön myöntämä erityinen koulutustehtävä: yrittäjyyspainotteinen opetus. Ylöjärven lukiolla on pitkä historia yrittäjyyden opettajana, ja lukio perusti 1990- ja 2000-lukujen taitteessa yrittäjälinjan. Pirmediat ja Ylöjärven Uutiset ovat osallistuneet lukuisiin sanomalehti koulussa -hankkeisiin, ja mediatalolla ja lukiolla on pitkät ja aktiiviset yhteistyömuodot. Pirmediat on tehnyt lukion yrittäjyyslinjalle imago-, brändi- ja sisältömarkkinointia, jonka pontimena on ollut erikoislukion tunnetuksi tekeminen omalla reviirillään sekä laajemmin Pirkanmaalla. Yrittäjyyslukio herättää suurta kiinnostusta, ja se kerää yhteen yrittäjyydestä motivoituneet oppilaat pitkin maakuntaa. Lukiota on tehty tunnetuksi muun muassa näyttävillä aukeaman ilmoituksilla, joilla halutaan puhutella yläkoulunsa päättäviä nuoria. Mainonnan tulokset ovat olleet myönteisiä ja kannustavia. Ilmoitusten sisällöt ovat Matti Pulkkisen ideoimia ja toteuttamia, ja kuvaajana on toiminut tuottaja Helena Mäkinen, joka on myös valmistanut nuorekkaat mainoskokonaisuudet. Yhteistyökokemuksistaan, palautteistaan ja lopputuloksistaan kertoo mielellään tarkemmin:
AvaaSISÄLTÖMARKKINOINTI: Sisältömarkkinoinnilla sekä lehti- ja radiomainonnalla puhelin pirisemään ja sähköposti laulamaan
AvaaMAINOSTAJAN VUOSISOPIMUS: Rautaista yhteistyötä pitkäjänteisesillä vuosisopimuksilla
AvaaTIEDOTUSLEHDET: Kaupungin tiedotuslehdet syntyvät avaimet käteen -periaatteella
AvaaTAPAHTUMAT JA TILAISUUDET TUNNETUIKSI: Kokonaissuunnittelusta monipuoliseen toteutukseen
AvaaALOITTAVAN YRITTÄJÄN YHTEISTYÖKUMPPANI: Brändin ja imagon rakennusta
AvaaERIKOISLEHTI: Elinkeinoyhtiölle ja kaupungille näkyvyyttä laajalla kaupunkiseudulla
AvaaSEURAKUNTALEHTI: Paikallislehden korkea lukuarvo seurakunnan viestinnän tukena
AvaaETUSIVUN ILMOITUS: Etusivun paalupaikalta kausi täyteen vauhtiin
AvaaYHTEISKUNTAVASTUUTA JA KAUPALLISTA YHTEISYÖTÄ: Ylöjärven lukion yrittäjyyslinjalle houkuttelevat kasvot